Robin Rants

Verbazing, verplaatsing, beschieting en wandeling.

Hey daar zijn we weer!

Voordat je in de stres schiet van de titel, geen zorgen we leven allemaal nog en zijn nog heel het "beschieting" gedeelte word nog wel uitgelegd.

Het laatste dat in het vorige artikel werd beschreven is hoe we onze stay bij het hotel hadden verlengt omdat het ons zo goed beviel, helaas was om het hotel heen niet veel te doen dus hebben we veel in het parkje en onze hotelkamer rondgehangen ,hoewel we ook de gewoonte hadden opgebouwd om elke middag even naar de MC Donalds te gaan voor een milkshake (Die dingen waren echt lekker met slagroom en zelfs, jaja, een kers er bovenop!).

Die maandag zijn we terug gereden naar Tampa (met de taxi!!!) Dit was een rit van 280 dollar (goedkoop voor een taxi maar makkelijker dan de trein/bus), we mogen ook wel eerlijk zeggen dat het wel een goeie taxi was MET DVD speler! (We hebben de hele reis hangover 2 gekeken).

Na een leuke taxi rit zijn we aangekomen in het Ramada hotel, een 2 sterren hotel met lovende kritieken die vlak bij een IHOP lag (International house of Pancakes), de hotelkamer was middelgroot met 2 tweepersoonsbedden, een redelijke badkamer, een koelkast, een magnetron, een bureautje en een TV.

Met een koelkast konden we voedsel en drinken inslaan voor de komende week! helaas was de IHOP het enige waar het hotel vlakbij lag en zaten we krap met de contanten dus moesten we de volgende dag lopend naar de dichtstbijzijnde supermarkt, na wat lichaamsbeweging (ok 2.5 uur nonstop lopen) kwamen we weer terug in onze kamer met onze boodschappen, vers gepind geld, klotsende oksels en blaren op onze voeten, kortom, een goed moment om het hotel zwembad uit te proberen! Gelukkig werkte het zwembad goed verkoelend en lag het lekker dicht bij onze kamer!

De dag daarop (woensdag dus) zijn we naar de dierentuin geweest, de dierentuin was groot, nee... GIGANTISCH! met erg veel dieren en attracties, ik ga niet alle foto's die we daar hebben gemaakt hierop plaatsen want dat zijn er bij elkaar zo'n 300!

We kwamen net op tijd aan om het eerste evenement van de dag te zien het loslaten van de papegaaien!

en het voeden van de pinguïns!

en ook APEN!

"Wat doen al die haarloze apen hier?"

We zijn uiteindelijk de hele dag in de dierentuin geweest en waren net klaar toen het begon te stortregenen! (wat een geluk, we stonden net in een winkeltje rond te kijken!)

Donderdag hebben we lekker rustig aan gedaan, boek lezen, TV kijken, photoshop gebruiken voor de lol, gewoon lekker relaxen.

Dat hadden we ook wel nodig want we gingen de volgende dag naar een waterpark!... tenminste... dat DACHTEN we, toen we de volgende dag de adresgegevens op wouden zoeken bleek dat het park nog tot 8 maart gesloten was (door iets wat de locals in Florida "winter" noemen).

Gelukkig hadden we een back-up plan en gingen we in plaats van naar een gesloten waterpark maar naar het MOSI museum of science and technology!

in dit museum is een speciale mythbusters tentoonstelling met allemaal oude experimenten van de Mythbusters, zoals oa: De ducktape kano, de jetpack, de methaanraket en vele andere!

Laten we nu ook maar even gaan vertellen waar "beschieting" nou precies op sloeg, we liepen nog geen 15 minuten door de tentoonstelling toen er een museum medewerkster op ons afkwam en zei dat ze 3 vrijwilligers nodig had voor een live showtje in de tentoonstelling, iedereen die ze tot die tijd had gevraagd had nee gezegd (watjes!) dus natuurlijk zeiden wij ja!

Eerst moesten we nog een contract tekenen voor het geval dat we gewond raakten (oh o).

Hierna werd ons uitgelegd dat we mee gingen doen aan een experiment om te kijken of het mogelijk was om een paintball kogel te ontwijken, maar eerst zou onze reflex snelheid getest worden.

De reflex snelheid werd getest voor het publiek, alledrie moesten we een knop in de hand houden en zodra er een geluid of lichtsignaal was moesten we zo snel mogelijk op de knop drukken!

Dirk won deze test en werd dus in speciale kleding gehesen en kreeg een ME schild in de handen gedrukt (Ondanks dat Gerald en ik nog probeerden voor elkaar te krijgen dat er zonder schild meer motivatie voor ontwijken was)

De paintballgun DES DOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMS!

De eerste 2 schoten die gepaard gingen met geluidsignaal kon dirk niet ontwijken maar het derde schot (die ook wat minder sterk afgesteld was) kon hij mooi ontwijken!

conclusie was wel, als er een sluipschutter op 750 meter afstand op Dirk zou schieten en zal roepen "hey kijk uit er komt nu een kogel" dan zou Dirk het kunnen ontwijken! (wat een opluchting he?)

In het museum waren ook nog andere dingen te vinden, namelijk een expositie over het lichaam en een expositie over rampen, maar dit haalde het (helaas) niet bij de mythbusters tentoonstelling.

Die zondag zijn we naar het volgende, en laatste, hotel gegaan, hier zijn we de eerste week ook verbleven en het beviel ons er goed!

en dan tot slot zijn we vandaag nog naar een aquarium geweest!

Dit was een groot gebouw met veel verschillende diersoorten (van alligator tot zeemeeuw) ook hier hebben we ons goed vermaakt en heel wat foto's gemaakt!

We hebben gezien hoe de otters gevoerd werden, mochten een pinguïn aaien en hebben gezien hoe een paar duikers tussen de haaien en andere zee roofdieren zwommen, al met al mooi om te zien en zeker aan te raden voor mensen die ooit naar Tampa gaan!

Vissentornado!

Dat was zo ongeveer alles wat we de afgelopen week beleefd hebben!

Dus voor nu, Tot de volgende keer!